جغرافياي ايران جعليجهان

دادگستری آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت به دادگاه رفت

دادگستری آمریکا برای توقیف دو میلیون بشکه نفت غارت شده احواز اشغالی که می‌گوید از ایران اشغالگر آمده، به دادگاه رفت. به گزارش بلومبرگ، دادگستری آمریکا پرونده‌ای را در دادگاه تشکیل داده که هدف آن توقیف محموله نفتکش یونانی «آشیل» است. آمریکا می‌‌گوید سپاه تروریستی پاسداران و نیروی قدس به طور مخفیانه این محموله نفتی را صادر کرده‌اند.

آمریکا، سپاه و نیروی قدس را یک سازمان تروریستی می‌داند و معتقد است که سپاه از پول نفت غارت شده احواز اشغالی برای خرید سلاح، توسعه سلاح کشتار جمعی و سرکوب و نقض حقوق بشر استفاده می‌کند.

در بیانیه دادگستری آمریکا آمده است: «آنها تلاش کردند مبدا این محموله نفتی را از طریق انتقال کشتی‌ به کشتی، ارایه اطلاعات اشتباه و دیگر اقدامات مخفی کنند و به مالکان این نفتکش نیز مدارک جعلی ارایه کردند.» در صورت پیروزی آمریکا در این دادگاه، منابع حاصل از نفت توقیف شده برای کمک به قربانیان تروریسم هزینه خواهد شد.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی مالکان نفتکش یونانی به مقامات آمریکایی اطلاع دادند که احتمالا بدون آنکه چیزی در اینمورد بدانند، نفت مذکور را بار زده‌اند، در حالی که گمان می‌کردند این محموله متعلق به عراق است.

اطلاعات ردیابی نفتکش‌ها حاکی از آن است که این نفتکش هم‌اکنون به سواحل جنوبی آمریکا نزدیک می‌شود.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
Http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا