دیدگاه‌ها

چریک و نبردهای چریکی/ بخش اول

در سری مجموعه‌های پیش رو دلایل، پیش نیازها و درس‌های جنگ چریکی آموزش داده خواهند شد.

دلیل اصلی اجرای جنگ چریکی در یک کشور اشغال شده آن است که همه روش‌های مسالمت آمیز و قانونی و شرعی برای استفاده ملت تحت اشغال، توسط اشغالگران از بین رفته‌ است.
مهم‌ترین پیش شرط انجام یک جنگ چریکی در یک سرزمین تحت اشغال بیگانه، حمایت مردمی ساکن و مالک اصلی آن سرزمین از نیروی‌های چریکی است.

مانند جنگهای چریکی چه گوارا، موفقیت یک انقلاب سه درس را برایمان فراهم میکند: نیروهای مردمی می‌توانند بر علیه یک ارتش مدرن بجنگند، چریک‌ها می‌توانند شرایط مطلوب خود را ایجاد کرده و‌ بر اشغالگران تحمیل کنند (نیازی نیست برای رسیدن به شرایط ایده‌آل منتظر بمانند)، و محل اصلی عملیات ارتش چریکی حومه شهرها و روستاها باید باشد.

نیروهاي ملی چریک می توانند در جنگ بر علیه ارتش پیروز گردند. براي دست زدن به انقلاب مسلحانه هم نباید منتظر ماند تا کلیه شرایط فراهم شود. کانون انقلاب خود
می تواند ظهور شرایط مذبور را سبب گردد.
همچنین پایگاه اصلی مبارزه باید روستاها باشند یا حومه شهرها.
برای آغاز و تشکیل گروه‌های چریکی دو نکته مهم در نظر داشته باشید: منتظر کسانی که دست روي دست می‌گذارند و یا انقلابیون و انقلابی نماهایی که بدون آنکه عملی انجام دهند، منتظرند تا شرایطی فراهم آید که خود باید آن شرایط را فراهم کنند، نباشید. اینها از مسئولیت شانه خالی می‌کنند و شاید هم ترسو باشند. پس شما عملگرا باشید.

همچنین باید این امر را برای مردم بخوبی روشن ساخت و نشان داد که نیروهاي اشغالگر ظالم و غارتگر هنگامیکه بر خلاف حق و قانون بر سر کار بمانند موجب غارت ثروت‌های شما و در نتیجه مرگ تدریجی مردم می گردند. اشغالگر هدفی ندارد جز غارت شما و نابودی آینده شما و درنهایت نابودی نسل شما. کما اینکه در این یکصد سال اخیر اشغال نظامی الأحواز شاهد این امر هستیم.
نکته دیگر که دارای جنبه استراتژیکی است آن است که نباید مبارزه توده ها فقط و فقط در جنبش‌های شهری متمرکز گردد؛ بلکه باید نقش عظیم روستاییان را نیز لحاظ کرد.

همینطور توده‌های متشکل کارگران. آنها در آغاز مبارزات چریکی ممکن است با چریکها همکاری نکنند. اما هنگامیکه گروه یا گروههای چریکی چندین عملیات موفقیت آمیز بر ضد اشغالگران انجام دهند، آنگاه آنان نیز همکاری کرده و اطلاعات لازم درباره نیروهای اطلاعاتی، بسیجی، لباس شخصی‌ها، جاسوس‌ها، خائنین و احتمالاً فرماندهان سپاهی موجود در شرکتها را در اختیار شما قرار خواهند داد. در چنین اوضاعی جنبش‌های کارگری باید بصورت مخفی در آیند و ناچارند با دست بی اسلحه با مخاطرات روبرو شوند. در روستاها وضع بدین دشواري نیست، زیرا در مکان هائی که از دسترس نیروهاي بیگانه اشغالگر خارج است ساکنین روستا بوسیله چریکهاي مسلح حمایت می شوند.

در ابتدا دایره جنگ‌ چریکی را کوچک آغاز کنید. بدین معنا که ابتدا جاسوسان و خائتین منطقه‌ای که در آن حضور دارید را شناسایی کنید. بعد از شناسایی بطور غیرمستقیم به آنها اخطار دهید. اگر دست از خیانت خود برداشتند، عالیست. اما باید همیشه آنها را کاملاً زیر نظر داشته باشید. بدینصورت که قبل و حتی بعد از انجام یک عملیات چریکی، اگر نیروهای دشمن را مشاهده کردید بدنبال شما هستند و یا افراد غریبه‌ای را در اطراف خود و‌ منطقه خود مشاهده کردید، بدانید همان خائن شما را لو داده است، سریعا او را از بین ببرید. شناسایی و هشدار به خائنین در هر کوی و برزن ابتدای کار بوده و بسیار بسیار حیاتی است.

خائنین چشم و گوش نیروهای اشغالگر هستند اشغالگران بوسیله این خائنین و به واسطه وجود اینان می‌توانند نقشه‌ها و طرحهای شما را عقیم ساخته و حتی شما را دستگیر کنند.
بنابراین در وهله اول چشم و گوش اشغالگران را از بین ببرید. آنها را شناسایی کنید.

ابو عُمر
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا