ملل تحت ستم

ترور یک کارگر کُرد توسط گروه بنیادگرای سلفی تحت حمایت ایران اشغالگر

یک شهروند کُرد اهل سقز اشغالی به نام «فاروق رشیدی»، توسط اعضای گروه بنیادگرای سلفی در این شهر ترور شد.

این دومین شهروندی است که در کمتر از یک هفته توسط این گروه با عدم مداخله نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر ایران، ترور می‌شود.

به گزارش هه‌نگاو، روز سه‌شنبه سوم مرداد ماه، فاروق رشیدی، ٣۵ ساله توسط چند عضو گروه سلفی(یکی از شاخه تروریستی نهاد‌های امنیتی رژیم) در محله “حمال آباد” سقز اشغالی به دلیل هر آنچه “اهانت به مقدسات مسلمانان عنوان شده!!!” به قتل رسید.
به گفته یک منبع مطلع، فاروق رشیدی، کارگر ساختمانی و پدر یک کودک شش ماهه، با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و جسد وی هم‌اکنون در بیمارستان شفاء سقز اشغالی نگهداری می‌شود.

در همین رابطه روز پنج‌شنبه هفته پیش، ۲۹ تیرماه، کریم قوامی، اهل سنندج در دولت کوردستان اشغالی توسط شماری از از اعضای گروه تندرو سلفی به ترور شد و برادر وی، خالد قوامی به دلیل عمق جراحات ناشی از ضربات شمشیر به بیمارستان منتقل شد.

گروه‌های سلفی که از شاخه های فرعی دست ساز نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر ایران در دولت کُردستان اشغالی هستند، با راه‌اندازی کانال‌هایی در اینستاگرام و تلگرام صراحتاً با استناد به قرائت‌های کاملا هدفمند خود از اسلام، شهروندان را تحت عنوان “فتوا” به مرگ تهدید می‌کنند.

لازم به ذکر است، علیرغم کنترل شدید نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر ایران بر فعالیت‌های مدنی و سیاسی در شهرهای دولت کُردستان اشغالی عملا و عامدانه هیچ اقدامی برای مقابله با تهدیدات این افراد بر علیه امنیت شهروندان انجام نمی‌شود.
چهارشنبه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffars

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا