دیدگاه‌ها

هشدار آلمان به مخالفان جمهوری نا اسلامی ایران اشغالگر : هکرها در کمین شما هستند

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان می‌گوید گروه هکری «چارمینگ کیتن» (بچه‌گربه ملوس) از طریق اعتمادسازی، به قربانیان نزدیک می‌شود.

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان به مخالفان حکومت جمهوری نا اسلامی ایران جعلی در این کشور اروپایی هشدار داد که ممکن است مورد هدف هکرها قرار بگیرند.

این اداره می‌گوید گروه هکری «چارمینگ کیتن» (بچه‌گربه ملوس) از طریق اعتمادسازی، به قربانیان نزدیک می‌شود تا جایی که آنها اطلاعات مربوط به خود و هر گونه تماس با ایران اشغالگر را افشا ‌کنند.

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان توضیح داده است که این گروه از یک فرآیند چند مرحله‌ای برای شناسایی و جاسوسی مخالفان جمهوری نا اسلامی ایران اشغالگر استفاده می‌کند و اطلاعات حساس را با ارسال پیام‌های تقلبی که به نظر صحیح می‌آید، به دست می‌آورد.

در مرحله اول، هکرها گرایش‌های سیاسی طعمه خود را بررسی می‌کنند، سپس با آنها تماس شخصی برقرار کرده و با ایجاد این تصور که بی ضرر و مورد اطمینان هستند، تلاش می‌کنند طعمه را دچار حس امنیت کاذب کنند.

در مرحله بعد، قربانی به یک چت تصویری دعوت می‌شود که در آن باید جزئیات ورود به لینک ارسال شده توسط هکر را وارد کند. همزمان، هکر می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند و در نهایت، به حساب‌های آنلاین آن شخص دسترسی پیدا کند.

این حملات سایبری، بیشتر سازمان‌ها و کارشناسان از جمله مشاوران حقوقی، روزنامه‌نگاران یا فعالان حقوق بشر در داخل و خارج از ایران اشغالگر را هدف می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، گروه «چارمینگ کیتن» به گونه‌ای صحنه‌سازی می‌کند که قربانیان باور کنند که دارند با اشخاص واقعی که برخی از آنها چهره‌های شناخته‌شده روزنامه‌نگار و یا کارمندان سازمان‌های غیردولتی هستند، صحبت می‌کنند.

اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان توصیه می‌کند که هرگونه ارتباطات با افراد غیرمستقر در آلمان و یا درخواست‌های غیرمعمول آنان، با شک و تردید برخورد شود.

این اداره پیشنهاد می‌کند که با برقراری تماس‌های تلفنی و بررسی آدرس‌های ایمیل، هویت اشخاص تماس‌گیرنده بررسی شود و تاکید می‌کند که لینک‌های مشکوک نباید باز شود.

رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا