دیدگاه‌ها

چریک و نبردهای چریکی (بخش ۱۶)

قاطعیت
تمام برتری‌هایی که در بخشهای قبلی از آن صحبت شد در گرو قاطعیت افراد در اجرای عملیات است. بنابراین فقدان قاطعیت به خنثی شدن تمام برتری‌های چریک می‌انجامد.

قدرت تصمیم‌گیری و قاطعیت افراد در عملیات از اجزاء لاینفک یک عملیات موفق هستند. افرادی را باید برای اجرای عملیات انتخاب کرد که از قاطعیت و اراده مردانه برخوردارند. افرادی که دیر بر سر قرار حاضر میشوند، اسامی و مشخصات هم رزمان خود را فراموش میکنند، کسانیکه تردید نشان داده و در حین عملیات برای دیگران مخاطراتی ایجاد میکنند نباید برای اجرای عملیات انتخاب شوند_ اصولاً حتی نباید در گروه و سازمان عضوگیری شوند.

اهداف استراتژیک
اهدافی که چریکها باید در برنامه خود بگنجانند شامل موارد زیر است:

به لرزه درآوردن پایه‌های تسلط رژیم اشغالگر شامل تسلط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نظامی.

  • پایه‌های تسلط اقتصادی و مالی آن شامل بنادر و تاسیسات آن، بانکها، کارخانجات مختلف همچون ذوب آهن، لوله سازی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها و ایستگاههای تقویت پمپاژ نفت و دکل‌های حفاری نفت و غیره هستند.
  • پایه‌های تسلط سیاسی آن بر سرزمین اشغال شدهٔ ما شامل مقرهای نظامی موسوم به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دادگاهها، مراکز اداری، مخابرات، تعذیرات، استانداری‌ها، منازل مقامات اداری، رادیو و تلویزیون و موارد دیگر میباشند.
  • پایه‌های تسلط نظامی نیز بر همه آشکار هستند آنها شامل پادگان‌های نظامی، سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم، بسیج، نیروهای سرکوبگر انتظامی و مواردی از این دست.
  • پایه‌های تسلط اجتماعی شامل مراکز فارسیزاسیون سازی مثل کتابخانه ها، دانشگاهها، و نیز افرادی که در این راستا مشغول گسترش و تحمیل فرهنگ بیگانه فارسی بر فرهنگ و تاریخ و مناسبات اجتماعی بومی سرزمین تحت اشغال هستند. مانند مبلغین تاریخ و فرهنگ فارسی و همه کسانی که به نوعی در تهاجم فرهنگی دخیل هستند.

چریکها هیچ یک از موارد بالا را نباید از لیست عملیات خود حذف کنند. عملیات چریکی باید اینگونه همه جانبه، بسیار گسترده و شامل هر بخش و هر شخص بیگانه اشغالگری باشد. (بجز مردم عادی مهاجر).

قدرت عظیم اقتصادی، صنعتی، مالی، سیاسی و نظامی در بنادر جنوبی الأحواز اشغالی تا بندرجمبرون و عسلو و نیز مرکز آن یعنی شهر احواز پایتخت متمرکز شده‌اند. این دو ناحیه «مرکز تعیین سرنوشت ملی الأحواز اشغالی» هستند.

تضعیف سیستم امنیتی نظامی رژیم اشغالگر
فرماندهان، درجه داران امنیتی و جاسوسان را بدون درنگ از بین ببرید. همچنین دشمن برای دفاع از مناطق فوق الذکر مجبور است سربازان خود را بسیج کند بی آنکه بداند چه هنگامی، کجا و چگونه مورد حمله چریک‌ها قرار میگیرد.

  • حمله از تمام جهات.
    این حملات که توسط گروههای کوچک مسلح که کاملا مجزای از یکدیگر هستند صورت می‌گیرند باید همه جانبه بوده تا تمرکز نیروی دشمن برای سرکوب حمله دچار اختلال شود. بجای حمله اصولی بوسیله یک ارتش فشرده که به دشمن فرصت تمرکز میدهد، باید در هر نقطه از مملکت ناگهان ظاهر شده و با سازمان کاملا پراکنده خود، دشمن را آماج حملات بی وقفه خویش قرار داد.
  • با افزایش تدریجی ناآرامیهای شهری از طریق مبادرت به یک رشته بی انتها از عملیات روانی تبلیغاتی و البته مسلحانه غیرقابل پیش‌بینی، رژیم اشغالگر مجبور میشود تعداد هرچه بیشتری از سربازان خود را در شهرها بگمارد و بالطبع از عده آنها در مناطق روستایی و مرزی کمتر می‌شود. در اینصورت با یک حمله چریکی برق‌آسای از قبل طراحی شده به یک مقر نظامی در روستا، میتوان تمام تجهیزات، سلاحها و مهمات آنرا مصادره کرد.

ابوفهدالأحوازی
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا