دیدگاه‌ها

قتل یک نابغه احوازی به دست رژیم اشغالگر ایران

زنده یاد دکتر بهاء الدین حزبئی، رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان احواز چندی پیش در بیمارستان بطرزی مشکوک درگذشت. وی یکی از نخبگان عرب احوازی و فرزند “حاج محمد حسن حزبئی” است. حاج محمد از مهمترین استادان دانشگاههای احواز، بیروت و بغداد بشمار میرفت. ایشان در زمینه آموزش زبان عربی فعالیت داشت و مولف چندین کتاب میباشد. از مشهورترین کتب او “تحفة الادب لطلاب لغة لعرب” را می‌توان نام برد. شهادت ناگهانی فرزند وی که به معلم اخلاق و معرفت ملقب شده بود، برای جامعه فرهنگی و ادبی الاحواز ضایعه‌ای جبران ناپذیر است. به راستی که جای چنین نیکمردانی هیچگاه پر نخواهد شد، باشد که بتوانیم از دانسته های این بزرگمرد که به حق به صفات علم و اخلاق آراسته بود، آنچه را که از آثار او خواهیم آموخت در مسیر علم و اخلاق فرا روی خود قرار داده و یاد و نام نیکشان رهنمای همهٔ ما باشد.

شهید بهاء الدین یکی از برجسته ترین استادان زبان عربی بود که در کشور آلمان به تدریس زبان عربی می‌پرداخت.
همچنین در سالهای اخیر پیشنهادات ویژه‌ای از سوی دولت قطر در زمینه تدریس و اشاعه فرهنگ غنی عربی دریافت کرده بود. وی یکی از فعالان خستگی ناپذیر حقوق بشر در احواز بشمار می‌آید. همچنین میتوان به دوست بسیار نزدیک او “سعید فاخرنسب” اشاره کرد که یکی از فعالان سیاسی و زندانی عرب الاحوازی است.
از جمله آثار ارزندهٔ این شهید می‌توان به کتابهایی همچون: التصور و التصدیق فی البلاغه و النحو، اعراب حکم نهج البلاغه، المعارف و العلوم عند العرب فی الجاهلیه و الاسلام، نبراس المدبر فی سوره المدثر، و از سخنرانیهای زیبای او می‌توان به سخنرانی وی در گردهمایی: “لنبني مجتمعا يفكر و يتعلم و يبتكر” اشاره کزد.
وی ده روز قبل از فوت بدلیل کسالت به پزشک مراجعه کرد. پزشک معالج او را به بیمارستان طالقانی احواز معرفی می‌کند.
بعد از انجام تمامی تست‌های کرونا که همراه با جواب منفی بودند، با گذشت چند روز بدون اطلاع خانواده و بی دلیل، ناگهان او را به بیمارستان سینا واقع در کوت عبدالله که فاقد هرگونه امکانات پزشکی است انتقال دادند. سپس بعد از پیگیری‌های خانواده وی، به آنها اطلاع دادند که به “کرونای حاد” مبتلا شده است!.
در کمال ناباوری در کمتر از چهل و هشت ساعت بعد در بیمارستان، دار فانی را وداع گفت.
اما به نقل از پرستاران دلسوز احوازی که وی را کاملا میشناختند به خانواده وی اطلاع دادند که بی دلیل و بدون علائم کرونا ایشان را به بیمارستان سینا منتقل کردند.
پاسخگوی این جنایت بزرگ در حق ملت عرب الاحواز کیست.؟؟؟

أبو ماجد الاحوازی

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

01/08/2020

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا