دیدگاه‌ها

مسئله گروگانگیری در ایران اشغالگر

در حالی که هم آمریکا و رژیم ایران اصل معامله بر سر تبادل گروگانهای آمریکایی در ایران ناقص حقوق بشر و اشغالگر را تایید کردند، بگومگو سر ماهیت معامله و اینکه چه داده و چه گرفته شده ادامه دارد. در حالی‌که مقامات حکومتی در ایران جعلی و جنایتکار و ناقض حقوق بشر مدعی هستند که به ازای ۶میلیارد گروگان‌های آمریکایی آزاد می‌شوند، آمریکا مدعی است که این پول در اختیار طرف ایران اشغالگر قرار نمی‌گیرد و با نظارت طرف ثالثی برای اهداف انسان دوستانه! ‌مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینکه کاربرد انسان دوستانه!‌ سپاه قدس جنایتکار و سپاه پاسداران جنایتکار و فاسد در کدام کشور و با موشک پرانی به کدام هدف است کاملا در اظهار نظر مقامات طرف معامله روشن نشده است. اما در همین حال مقامات آمریکایی مجبور شدند به واسطه فشارهای سنگین جمهوری‌خواهان موضع بگیرند که فقط تنها کاری که صورت دادیم آزاد کردن گروگانها بود و معامله دیگری صورت نپذیرفته است. این موضع را هم سخنگوی کاخ سفید و هم سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در یک روز اعلام کردند؛

فشارهای درونی در آمریکا سر گروگانها
کارن ژان‌پیر سخنگوی کاخ‌سفید در کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه ۲۴مرداد درباره معامله آمریکا و رژیم فاسد ایران اشغالگر بر سر گروگانها، گفت: «این گام مثبت ربطی به‌هیچ موضوع دیگر ندارد و درباره موضوع دیگری نیست… این کار موضوعش برگرداندن شهروندان آمریکا به‌خانه است… تمام بحث همین است و نه چیز دیگر».

وی افزود: «تنها چیزی که ما با رژیم ایران جعلی مورد گفتگو قرار دادیم پروسه‌یی است که طی آن این پول‌ها ممکن است برای اهداف انسان ‌دوستانه هزینه بشوند و ما نظارت کامل داریم که این پول به‌کجا می‌رود و برای چه هدفی هزینه می‌شود».

در همین حال ودانت پاتل از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا نیز درباره معامله بر سر آزادسازی گروگانها، گفت: «این موضوع به‌هیچ موضوع دیگری ربط ندارد و ما راجع به تنظیم رابطه کلی‌مان با رژیم ایران جعلی هیچ تغییری ایجاد نکرده‌ایم. تا آنجا که به برنامه‌ اتمی آنها برمی‌گردد ما معتقدیم که رژیم ایران اشغالگر نباید به‌سلاح اتمی دسترسی پیدا کند و تا آنجا که به سایر فعالیت‌های شرورانه آنها در منطقه و نقض حقوق‌بشر آنها برمی‌گردد، دیدگاه ما تغییری نکرده است.

رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا