جغرافياي ايران جعلي

مافیای ارگان های غارتگر ایرانی در سرقت آب

قرارگاه خاتم سپاه تروریستی پاسداران به‌ عنوان پیمانکار پروژه‌های سدسازی و انتقال(سرقت) آب، و همچنین شرکت مهاب قدس و شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه که سهام‌دار عمده آن‌ها آستان قدس رضوی و آستان معصومه قم هستند، بیشترین نقش را در انجام پروژه‌های سرقت آب ها بر عهده دارند.

همچنین سهام‌دار عمده ده‌ ها شرکت صنعتی بهره‌بردار از منابع آبی و آلاینده در الأحواز العربی اشغالی، نهادهای غارتگر رژیم مانند ستاد اجرایی امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، آستان معصومه قم هستند.

بانک های ایرانی مانند بانک ملی و صادرات و نیز برخی وزارتخانه ها مانند جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، و نیز وزارت کار و رفاه اجتماعی از قسمت هایی هستند که در این طرح ها سهم و نقش قابل توجهی دارند. این ارگان‌ها تنها برای غارت و چپاول حداکثری ثروت‌های طبیعی ملل غیرفارس تشکیل شده‌اند.

انحصار مخرب سپاه تروریستی پاسداران

الأحواز العربی اشغالی چهار رودخانه مهم کارون، دز، جراحی و زهرة و دو تالاب بزرگ بین‌المللی فلاحیة و هورالعظیم داشته که در سده های اخیر که الأحواز در آن دوران دارای حاکمیت و دولت مستقل بود، همواره پر آب بوده‌اند.

یک سوم تالاب هورالعظیم در خاک احواز العربیه اشغالی است. به دلیل جاده سازی و تقسیم بندی آن به پنج حوضچه برای انجام اکتشافات نفتی و همچنین بستن ورودی‌های آب به روی آن، این تالاب رو به مرگ و نیستی کامل گذاشته است.

از سوی دیگر به دلیل سدسازی به روی رودخانه جراحی، آب کمتری به طرف فلاحیة هدایت می شود و تنها آبی که اکنون وارد هور فلاحیة می‌شود، پساب‌های سه طرح مخرب نیشکر هستند که به شور شدن بیشتر آب و از بین رفتن گونه های بسیاری از ماهی ها و همچنین شوره زار شدن نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی عربهای احوازی منجر شده است.

سدهای کرخه و سمیرم و دیگر سدهای مخرب احداث شده در سال‌های گذشته توسط ایرانیان اشغالگر، ورود آب به هورالعظیم را بسیار کاهش داده است. دهها روستا با نبود یا قطعی مداوم آب روبرو هستند.

در احواز پایتخت نیز به دلیل کاهش شدید آب کارون، بغیر از بحران بی آبی، شدت یافتن بیماریهای عفونی بسیار کشنده رو به وخامت نهاده است. در محمرة و بندر نفت خیز عبادان وضعیت نگران کننده تر است.

از سوی دیگر، خشک شدن تالاب‌ها به نابودی ماهی‌ها و بیکار شدن صدها خانواده که از راه ماهیگری و صنایع دستی خاص منطقه امرار معاش می کردند منجر شده است.

به روشنی می توان دید که احداث سدهای مخرب و انحصار سپاه تروریستی پاسداران بر منابع ملی کشور عربی اشغال شدهٔ الأحواز، به قیمت تخریب پایه ای ترین سرمایه ها و دارایی های الأحواز و ملت عرب صاحب اصلی آن تمام شده است.


رضا فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا