جغرافياي ايران جعلي

خطر گسترش برنامه‌های اتمی تسلیحاتی ایران اشغالگر

مرکز مطالعات استراتژیک «بگین- سادات» در دانشگاه «بار-ایلان» در اسرائیل گزارش داده است که باوجود تهدیدات رژیم تهران و گروه‌های نیابتی منطقه برای امنیت اسرائیل اما همچنان اصلی‌ترین تهدید رژیم تهران «فعالیت‌های اتمی و برنامه‌های ایران اشغالگر برای دستیابی به بمب اتم است که احتمالاً با کمک کره شمالی آن را پیش می‌برد».

براساس این گزارش مارک دوبوویتز رئیس «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) هشدار داده که ساخت تأسیسات زیرزمینی غنی‌سازی در نطنز در مراحل پایانی است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

همچنین روزنامه «اسرائیل هیوم» شنبه ۲۳ مارس (چهارم فروردین) در گزارشی نوشت، این تأسیسات در عمق ۱۰۰ متری ساخته شده؛ به این معنی که به اندازه کافی عمیق است که بتواند در برابر بمب‌های اسرائیل و به احتمال زیاد آمریکا مقاومت کند؛ در نتیجه تنها ۹ ماه تا ورود جمهوری نا اسلامی ایران جعلی به دوره جدید مصونیت باقی مانده است.

ژنرال آویو کوخاوی رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل در مصاحبه با روزنامه «اسرائیل هیوم» فاش کرد «رژیم فاسد تهران مخفیانه فعالیت‌های خود را با هدف تبدیل مواد غنی شده به یک سلاح [اتمی] عملیاتی از سر گرفته است».

روزنامه «اسرائیل هیوم» می‌نویسد، «این کار زمان می‌برد؛ بر اساس نگاه واقع‌بینانه، [رژیم] ایران [برای ساخت بمب اتم] هنوز ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان نیاز دارد اما برای کسانی که می‌خواهند رژیم فاسد تهران را متوقف کنند، زمان بسیار کمتری وجود دارد.

شایان ذکر است که برنامه‌های اتمی ایران اشغالگر تا چند ماه دیگر به نقطه‌ای می‌رسد که بطور قابل توجهی از حملات مصون می‌ماند.

رضا فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الأحواز
https://alahwaz.com
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا