جغرافياي ايران جعلي

عفو بین‌الملل: زندانهای ایران به «محل کشتار جمعی» تبدیل شده‌اند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی با درخواست اقدام قاطعانه بین‌المللی، اعلام کرد که زندان‌های ایران اشغالگر به محل کشتارهای جمعی تبدیل شده‌اند.

طبق این گزارش که «اجازه ندهید ما را بکشند» نام گرفته، طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۸۵۳ نفر در زندانهای دولت اشغالگر تروریستی ایران اعدام شده‌اند و مجازات اعدام برای ایجاد وحشت در میان مردم و تثبیت قدرت پس از اعتراضات ۱۴۰۱(انقلاب ژینا) مورد استفاده قرار گرفته است.

دیانا الطحاوی، معاون مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل، در این مورد گفت: «سیاست‌های مرگبار مبارزه با مواد مخدر ایران(اشغالگر) به چرخه فقر و بی‌عدالتی سیستمی دامن می‌زند و تبعیض علیه اقوام (ملل غیرفارس) به حاشیه رانده شده، به ویژه ملت مظلوم بلوچ را بیشتر تقویت می‌کند.»

این گزارش می‌افزاید که ملت بلوچ که حدود ۵ درصد از جمعیت (جغرافیای سیاسی موسوم به ایران) را تشکیل می‌دهد، اما ۲۹ درصد (۱۳۸ نفر) از اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سال ۲۰۲۳ به آن‌ها اختصاص یافته است.

عفو بین‌الملل افزود که شش نفر به دلیل حضور در اعتراضات سال ۱۴۰۱ و یک نفر را به دلیل اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در سال گذشته میلادی اعدام شدند و دستکم هفت نفر دیگر نیز در ارتباط با این اعتراضات به اعدام محکوم شده‌اند و به زودی ممکن است احکام اعدامشان اجرا شود.

عفو بین الملل همچنین «اعدام کودکان را اوج نقض حقوق بشر» در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران خواند و تصریح کرد:«سال ۲۰۲۳ همچنین شاهد وخامت اوضاع با اعدام یک پسر ۱۷ ساله و چهار جوان دیگر به دلیل جرائمی بود که در سن زیر ۱۸ سالگی مرتکب شده بودند.
پنج‌شنبه ۴ آوریل ۲۰۲۴

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا