الاحواز

‏چرا احوازی‌ها از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری إسلامى ایران امتناع می‌کنند؟

‏ملت عرب احواز از شرکت در انتخابات ایران امتناع می‌کنند زیرا دولت ایران و نهادهای آن را به عنوان یک دولت اشغالگر می‌بینند که سرزمین آن‌ها را اشغال کرده، حاکمیت یک دولت عربی مستقل را سرنگون کرده، ثروت‌های آن‌ها را به یغما برده، اراضی و روستاها را مصادره کرده و ترکیب جمعیتی احواز را به نفع مهاجران تغییر داده است. علاوه بر این دلایل، احوازی‌ها به دلایل زیر نیز از شرکت در انتخابات امتناع می‌کنند:

‏1. حاشیه‌نشینی، تبعیض و نژادپرستی: احوازی‌ها در بسیاری از جنبه‌های زندگی مانند آموزش، کار و خدمات بهداشتی از حاشیه‌نشینی و تبعیض رنج می‌برند، که این امر باعث می‌شود احساس کنند شرکت در انتخابات بی‌فایده است.

‏2. عدم اعتماد: احوازی‌ها به دولت اشغالگر ایران و نهادهای آن اعتماد ندارند و معتقدند انتخابات منجر به تغییرات واقعی یا بهبود شرایط زندگی آن‌ها نمی‌شود.

‏3. سرکوب سیاسی: جنبش‌های سیاسی و مدنی عربها احواز به طور مداوم توسط مقامات اشغالگر ایران سرکوب می‌شوند، که این امر آزادی بیان و توانایی تأثیرگذاری بر سیاست‌ها از طریق انتخابات اشغالگران را کاهش می‌دهد.

‏در نهایت، همه حكومتها قبلي دولت اشغالگر ايران ثابت کرده‌اند که تنها روی دیگر یک سکه با ماهیت شوونیسم فارس هستند که نسبت به احوازی‌ها به دلیل عرب بودنشان کینه دارند .

‏مرکز اطلاع‌رسانی جبهه دمكراتيك مردمى احواز
‏⁧‫#جدش‬⁩
‏⁧‫#جدش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا