الاحوازملل تحت ستم

صلاح ابوشریف: ویروس کرونا اقتصاد ایران را نابود خواهد کرد

صلاح ابو شریف الاحوازی رئیس شورای ملی مقاومت الاحوازية گفت: شیوع ویروس جدید کرونا در جغرافیای سیاسی موسوم به ایران جعلی تأثیر منفی قابل توجهی بر اقتصاد این جغرافیا خواهد گذاشت.
وی در بیانیه‌ای اختصاصی به “صدای خانه” گفت: اقتصاد ایران جعلی به صادرات نفت (الاحواز اشغالی) و مشتقات آن بستگی تام دارد که عمدتاً این صادرات متوقف شده‌اند. همچنین صادرات میوه و تره‌بار به کشورهای همسایه و نیز صنعت گردشگری و زیارت شهرهای مقدسی همچون قم و مشهد به صفر رسیده است. بعبارتی تجارت و گردشگری در ایران جعلی پس از شیوع این ویروس فلج شده است.

وی در ادامه گفت: “پس از شیوع ویروس کرونا در ایران اشغالگر بویژه در شهر مقدس قم و آلوده شدن چند تن از مقامهای ارشد ایرانی به این ویروس و تعداد زیادی از زائران خارجی، بسیاری از کشورها سفر به ایران جعلی را ممنوع اعلام کردند و از ورود کالاهای ایرانی به کشورهای خود جلوگیری کردند. این اقدامات بمعنای ضربه سهمگین به اقتصاد ایران اشغالگر است.

صلاح ابو شریف خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران اشغالگر از گردش دشوار ارز و میزان نقدینگی بسیار رنج می‌برد. افزایش قیمت دلار به دلیل تحریم های آمریکا به طرز چشمگیری مزید بر علت شده است. همچنین انتشار کرونا در این جغرافیای سیاسی بر بسیاری از امور تاثیر منفی گذاشته است. منجمله تهیه ارز و نقدینگی لازم برای اقلام دارویی بهداشتی و درمان بیماری‌ها. ورشکستگی اقتصاد در حال مرگ نیز اساسا بسیاری از شرکت ها و صنایع را به تعطیلی خواهد کشاند و از اینرو بیکاریهای گسترده‌ای را در بین ایرانیان و ملل تحت اشغال بوجود خواهد آورد.”

وی ادامه داد: انتظار می رود که شاهد ناتوانی دولت و شرکت ها در پرداخت حقوق ارتشیان، کارمندان و کارگران باشیم و البته بخش‌های دیگری از اقتصاد هم هستند که ماهها حقوق کارگران و کارمندان خود را پرداخت نکرده‌اند که عمدتا به دلیل وضعیت اقتصادی است.

وی افزود: “همچنین صادرات کالا به کشورهای همسایه مانند عراق برای ایران جعلی دشوار شده است و این موضوع بر وجود ارز خارجی در تهران تأثیر منفی میگذارد.”

منبع: صوت الدار

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج بور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا