جغرافياي ايران جعليجهان

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشغالگر را به شورای امنیت ارائه داد

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه 15 ژوئن، پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشغالگر به شورای امنیت ارائه داد.

پیش‌نویس قطعنامه جدید شامل مجموعه‌ای از قطعنامه‌ها و اقدامات علیه ایران اشغالگر است که به دلیل رفتارهای بی‌ثبات کنند طهران در منطقه اتخاذ شده است.
در قطعنامه جدید سلسله تصمیمات شامل ممنوعیت همه کشورهای عضو سازمان ملل از خرید یا فروش اسلحه از ایران جعلی، ممنوعیت فروش یا انتقال سلاح از ایران جعلی به خارج از آن و بازرسی و تفتیش کلیه کالاهای تجاری که وارد جغرافیای سیاسی موسوم به ایران می‌شود و همچنین بازرسی همه کالاهایی که از آن خارج می‌شود.

قطعنامه از کشورهای عضو می‌خواهد که مطابق با قوانین بین المللی قابل اجرا، هرگونه کشتی ایرانی که ثابت شود به فعالیت‌های ممنوع بین‌المللی در ارتباط است، توقیف و مصادره کنند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه و الحدث شامگاه یکشنبه یک نسخه از پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده آمریکا در مورد ایران اشغالگر که به شورای امنیت ارائه داده است را بدست آورد.
پیش‌نویس قطعنامه آمریکایی در مورد ایران تروریستی تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل است که هم اکنون توسط سه کشور غربی در شورای امنیت ، انگلیس ، فرانسه و ایالات متحده در حال بررسی است. واشنگتن قصد دارد بعد از اتمام مذاکرات با متحدان همیشگی خود یعنی فرانسه و بریتانیا آن را به روسیه و چین و سپس به اعضای شورای امنیت ارائه دهد.

انتظار می‌رود مذاکره بین اعضای شورای امنیت درباره این قطعنامه جدید طی چند روز آینده انجام شود. طبق گفته همه اعضای شورای امنیت، این مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود.
کلی کرافت، سفیر دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد، روز جمعه 5 ژوئن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که به زودی پیش‌نویس تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران در اختیار همه 15 عضو شورای امنیت قرار خواهد گرفت.

کرافت خواستار پیوستن چین و روسیه به اجماع جهانی در جهت مقابله با سیاست‌های مخرب جمهوری اسلامی شد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد ماه پیش اعلام کرد که کرملین با هرگونه تلاش ایالات متحده آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران اشغالگر و بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه آنرا، مخالفت خواهد کرد.

کلی کرافت در کنفرانس مطبوعاتی خود اضافه کرد که آمریکا پیش‌نویس تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران اشغالگر را علاوه بر روسیه در اختیار بریتانیا، فرانسه، آلمان و استونی قرار داده است.

او تاکید کرد که قصد دارد با سفیران این کشورها صحبت کند و از موافقت آنان با تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی اطمینان حاصل کند

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا