بیانه ها

اطلاعيه سیاسی جبهه دموکراتیک مردمي احواز (جدش) به مناسبت نود و نهمین سالگرد اشغال احواز

ملت عرب احواز
فرزندان ملل تحت اشغال ايران
انسانهاى ازاده

تجاوز نظامی ایران و اشغال وحشیانه سرزمین احواز در نود و نهمین سال خود در بیستم اوریل امسال تکمیل می شود و تمام اشکال سرکوب و جنایات شنیع علیه ما را به منظور تداوم اشغال نفرت انگیز خود و تبدیل اين سناريو تلخ به واقعیت در ذهن ملت عرب احواز بپردازد .
مبارزات مشروع ملت ما در نود و نه سال گذشته براي حفظ غرور، کرامت و ارزش های عربی، و انسانی و بازگرداندن حاکمیت و استقلال مايه افتخار برای همه انسانهاي ازاده مي باشد كه وحشيگرى اشغالگر و نژادپرست ایران را مي شناسند ، این دولت فاشیستی که بر مبناي تهاجم، اشغال، خونریزی، سرکوب، شکستن میثاق ها و خیانت تاسیس شده است حامي و تامین كننده مالی شبه نظامیان تروریستی است و انها را برای از بين بردن امنیت و شعله ور کردن جنگ های داخلی و منطقه ای برای پيشبرد سیاست های توسعه طلبانه خود به كار ميگيرد.
ملت مقاوم عرب احواز
تمام جهان از مقاومت و استقامت شما در برابر این رژیم تروریستی بیرحم و جنایتكار قدردانی میکند.
جهان به خوبی میداند که ملت عرب احواز که نزدیک به یک قرن است در برابر دولت اشغالگر ایران مقاومت كرده و کاروانهای شهدا و زندانیان را برای ازادی و دست يابي به حقوق مشروع انسانی و ملی خود تقديم كردند و با سر بلندي در سرزمین خود ثابت قدم و مقاوم هستند ,دشمن شما و دشمن بشریت در حال عقب نشینی، و منزوی کردن خود در تمام عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی هستند.
فرزندان شما در جبهه دمكراتيك مردمي احواز شما که در تمام زمینه های ملی در خط مقدم مبارزه بود از شما می خواهد که انقلاب و مبارزه انقلابی را در برابر دشمن اشغالگر که به دلیل سياستهاى بی پروای داخلی، منطقه ای و بین المللی خود، پس از قیام های مکرر ملتهاي غير فارس و شکاف های عمیق دربين ستون های منحل شده خود، در خانه شیشه ای خود دست و پا می کند، تشدید کنید. اقتصاد رو به وخامت ان و بحران های بین المللی خفه کننده ای که به دلیل پروژه هسته ای نظامی خطرناک ان در سراسر جهان، و مشارکت مستقیم ان از طریق نیروهای نیابتی در جنگ غزه ، که دروغین بودن شعارهای ان را افشا کرد و در تمام سطوح برهنه و منزوی شد.
ملت عرب احواز

بدين مناسبت جبهه دموكراتيك مردمي احواز اعلام مي دارد :
1: جبهه دموکراتیک مردمي احواز تاکید مي كند كه احواز بعنوان يكي از كشورهاي خليج عربي است که در بیستم اوریل 1925 توسط دولت ایران اشغال شده است و حضور نیروها نظامي و نهادهاى سياسي ایرانی در احواز اشغالی غیرقانونی است.

  1. جبهه تاكيد می کند که دولت اشغاگر ايران در تضاد با اراده ملت احواز و حق ملت ما برای تعیین سرنوشت مطابق با تمام قوانین، اداب و رسوم و بین المللی است که مقاومت در برابر اشغاگر را با تمام ابزارها موجود برای به دست اوردن ازادی و استقلال به یک حق مشروع تبدیل می کند.
    . جبهه تاکید می کند که وحدت ملی برای مقابله با نظام اشغاگر ایران یک ضرورت تاریخی اجتناب ناپذیر است و همه باید برای رسیدن به هدف تلاش کنند.
    4- جبهه دموکراتیک مردمي احواز جنبش سیاسی، فرهنگی و ادبی ملت ما و اگاهی ملی انها را که در جنبش توده ای باشکوه در برگزاري گرگيعان و عید فطر تجسم یافته است، ستایش می کند و بر توسعه و روش ها و انتقال به مراحل تاثیرگذارتر در سال های اینده تاکید می کند، زیرا وحدت و هوشیاری و احتیاط در برابر روش های دولت اشغاگر ايران برای ایجاد تفرقه و اختلاف از طریق درگیری های فرقه ای، قبیله ای و منطقه ای تاکید می کند.
    5- جبهه بر لزوم ادامه ایجاد نهادهای ملی، فرهنگی، مدنی،، ادبی و هنری و اتحادیه های مختلف برای سازماندهی توده ها و انجام اگاهی ملی از طریق این نهادها به دور از مقامات اشغالگر و ادارات ان تاکید می کند که رژيم اشغالگر براي منحرف کردن مسير مبارزه ملی ما و چرخش ان در دایره برنامه ها و سیاست های اشغالگر ایران کار می کنند.
    6- جبهه بر تمایل خود برای تقویت روابط و هماهنگی با تمام جناح های ملی احوازي که برای ازادی ملت احواز و بازگرداندن حقوق ملی و انسانی انها، به ویژه حق تعیین سرنوشت و بازگرداندن احواز به عنوان یک کشور مستقل عربی، و همچنین حمایت از تمام نهادهای ملی، فعالیت ها و رویدادهایی که در كشورهاي خارج سازماندهی می کنند، تایید می کند.
    ب: در سطح عربي
  2. جبهه دموکراتیک مردمي احواز از امت عرب می خواهد که در برابر اشغال احواز توسط ایران موضع متحدی اتخاذ کنند، سکوت در مورد مسئله بحق و عادلان امت عرب در محافل رسمی عرب را بشکنند و برای حمایت از ارمان استقلال دولت احواز با تمام ابزارهای قانونی مشروع به عنوان یک وظیفه ملی و انسانی و یک تعهد بین المللی برای حمایت از ملتي که نزدیک به نه دهه از بلای اشغال و سرکوب خارجی رنج می برند، تلاش کنند.
  3. جبهه دموکراتیک ملت احواز از اتحادیه عرب و شورای همکاری كشورهاي خلیج عربي می خواهد تا بر روی عضویت احواز عربی به عنوان یک کشور اشغالی خلیج عربي کار کنند و با دولت ایران به عنوان یک کشور اشغالگر که زمین را اشغال کرده و یک کشور عربی مستقل را سرنگون کرده است، برخورد کنند و دولت ایران باید فورا ان را ترک کند و اجازه دهد مردمش سرنوشت خود را تعیین کنند.
    3- جبهه دموکراتیک مردمي احواز مواضع شرافتمندانه نیروهای ملی عرب در قبال مساله احواز را مى ستايد
    این سازمان خواستار هماهنگی تلاش ها بین تمام نیروهای عرب مخالف پروژه توسعه طلبانه ایران و تلاش های انها در یک جبهه است.

مواضع بين المللي جبهه

  1. جبهه دموکراتیک ملت احواز از جامعه بین المللی، شورای امنیت، کشورهای اتحادیه اروپا و کنفرانس اسلامی می خواهد به جنایات دولت ایران و نقض صریح تمام قوانین بین المللی و اعلامیه جهانی حقوق بشر پایان دهند.
  1. جبهه دموکراتیک مردمى احواز بار دیگر از همه نهادهای بشردوستانه برای مداخله و پایان دادن به نقض حقوق بشر در احواز درخواست می کند و دولت اشغالگر ایران را ملزم به توقف اعدام های سیاسي نموده و خواستار بازدید از زندان ها و بازداشتگاه ها شود و ایران را ملزم به توقف سیاست تغییر بافت جمعیتی، شهرک سازی، مصادره زمین و تحویل ان به نیروهای تروریستی سپاه پاسداران می کند.
    3- جبهه دموکراتیک ملت احواز از همه دولت هايي که با دولت اشغالگر ایران در مورد خرید نفت و گاز احواز سر و کار دارند میخواهد به دلایل زیر پول و فروش نفت را به مقامات اشغالگر ایران تحویل ندهند:
    ثروت ملت احواز متعلق به ملت احواز است و انها بدون کوچکترین حق یا مشروعیت توسط مقامات اشغالگر ایران غارت، دزدیده و فروخته می شوند، به ویژه از انجا که صاحبان اصلی زمین و صاحبان واقعی ثروت، ملت عرب احواز در سخت ترین شرایط اقتصادی زندگی و زیر خط فقر زندگی می کنند.
    ب: مقامات ایرانی از منابع نفتی غارت شده احواز برای تامین مالی تروریسم، شبه نظامیان، پروژه های هسته ای و موشکی که امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را بی ثبات می کند، استفاده می کنند.
  2. جبهه دموکراتیک مردمي احواز کشورهای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای محافظت از مردم احواز در برابر نقض اشکار مقامات اشغالگر ایران علیه مردم احواز و اعمال ، شکنجه و اعدام حمايت كامل انجام دهد

4- جبهه دموکراتیک مردمي احواز از کشورهای اتحادیه اروپا و همه کشورهای جهان ازاد می خواهد فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شاخه خارجی ان نیروی قدس ایران را محدود کرده و انها را در فهرست تروریست ها قرار دهند تا فعالیت های تروریستی خود را که امنیت و ثبات منطقه و بین المللی را بی ثبات می کند، متوقف کنند.
جبهه دموکراتیک مردمي احواز حمایت کامل خود را از قطعنامه های بین المللی با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای نظامی خطرناک ایران که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، تایید می کند.
ملت غيور احواز ،ملتهاي تحت ستم و اشغال ايران
ما اطمینان داریم که دولت اشغاگر ايران مانند سایر نظامهاي اشغالگر در حال فروپاشی است و ما به اراده مردم خود که ارزوی ازادی دارند، اعتماد داریم که محدودیت ها را نمی پذیرد و به مبارزه بهمراهي همه مردم ازاد،و با مشروعیت بین المللي ادامه خواهد داد
درود بر شهیدان احواز
ازادی براي زندانيان و اسرا
زنده باد مبارزه مردم احواز براي ازادي و استقلال

جبهه دموکراتیک مردمي احواز
أبريل ٢٠٢٤

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا