جغرافياي ايران جعليجهان

درخواست ریچارد گرنل از فرانسه برای ممنوع کردن فعالیت حزب‌ا… تروریست

ریچارد گرنل، رئیس موقت اداره اطلاعات ملی آمریکا و سفیر این کشور در آلمان از دولت فرانسه خواستە است تا مانند آلمان حزب‌ا… لبنان را گروهی تروریستی بشناسد و فعالیت این گروه را در فرانسه ممنوع کند.

شبکه خبری “فاکس نیوز”  اخیرا در گزارشی خبر داد که ریچارد گرنل، در مقام خود به عنوان رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا با امانوئل بون، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور فرانسه صحبت كرده تا وی را برای ممنوع کردن فعالیت حزب‌ا… در فرانسه تحت فشار بگذارد.

بنابر این گزارش گرنل همچنین در صدد است فرانسه را  برای حمایت از ممنوعیت حزب‌ا… در سطح اتحادیه اروپا تحت فشار بگذارد. او تا به حال چندین بار به بروکسل سفر کرده تا اتحادیه اروپا را نیز وادار به پیروی از این سیاست کند. 

فاکس نیوز به نقل از ریچارد گرنل نوشته است که او دو سال تمام با مقام‌های دولت و پارلمان آلمان دیدار و گفت‌وگو داشته تا آلمان را وادار به پذیرش این سیاست کند. گرنل به فاکس نیوز گفته «این گام یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک است و ما امیدواریم بتواند بقیه را نیز در بروکسل به برداشتن آن تشویق کنیم».  

دولت آلمان روز پنجشنبه گذشته  گروه حزب‌ا… را تروریستی اعلام کرد و دفاتر آن در آلمان را بست. آلمان، فرانسه، اتریش و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌ا… را رسما یک سازمان تروریستی اعلام کرده بودند اما این ممنوعیت تا هفته گذشته شامل حال فعالیت شاخه سیاسی حزب‌ا… در آلمان نشده بود.

روزنامه جروزالم پست در گزارشی در روز یکشنبه 14 اردیبهشت (سوم) با اشاره به تلاش‌های ریچارد گرنل، می‌نویسد کشورهای بسیاری از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا، اتحادیه عرب، کانادا و برخی کشورهای آمریکای لاتین حزب‌ا… را در مجموع جنبشی تروریستی می‌دانند و تمام فعالیت‌های آن را ممنوع کرده‌اند. به نوشته این روزنامه، رهبران حزب‌ ا… نیز خود را یک سازمان یکپارچه و بدون جدایی میان میان دو بخش نظامی و سیاسی اعلام کرده‌اند.  

جروزالیم پست در این گزارش نوشته است که در همین حال سازمان غیردولتی «Stop Bomb» که به دنبال خاتمه دادن به تروریسم تحت حمایت رژیم ایران جعلی و سلاح‌های هسته‌ای و برنامه‌های موشکی آن است، از دولت اتریش به رهبری سباستین کورتس خواسته تا حزب ا… را به کلی ممنوع اعلام کند

آنچه جروزالیم پست سازمان غیردولتی خوانده یعنی “Stop the Bomb” یا “بمب را متوقف کنید” یک گروه فراحزبی است که بسیاری از چهره‌های سرشناس حوزه فرهنگ و هنر در آن عضویت دارند. هدف از تشکیل این گروه، مخالفت با گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اشغالگر است.

اولریکه بکر سخنگوی Stop Bomb گفته است: « ما از ممنوعیت حزب ا… استقبال می‌کنیم. دولت باید مسیر خود را در اینجا تغییر دهد و حمایت مالی خود را از حزب ا… و رژیم فاشیستی ایران اشغالگر که از طریق سازوکار اینستکس صورت می‌گیرد، متوقف سازد.»

فؤاد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا