الاحوازجهانحقوق بشرملل تحت ستم

عفو بین‌الملل با انتشار یک بیانیه‌ از مقامات جنایتکار ایران اشغالگر خواست که بی‌درنگ سرنوشت و محل نگهداری سه زندانی در صف اعدام از ملت عرب احوازی و زندانی در صف اعدام از ملت کُرد، را روشن کنند

عفو بین‌الملل با انتشار یک بیانیه‌ از مقامات جنایتکار ایران اشغالگر خواست که بی‌درنگ سرنوشت و محل نگهداری حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان (خفاجی)، سه زندانی در صف اعدام از ملت عرب احوازی و هدایت عبدالله‌پور، زندانی در صف اعدام از اقلیت کُرد، را روشن کنند. امتناع مقامات تروریست از ارائه اطلاعات به خانواده‌های این چهار زندانی به نگرانی‌ها در مورد شکنجه یا اعدام مخفیانه این اسیران دامن زده است.

حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان از 12 فروردین 1399 و هدایت عبدالله پور از 20 اردیبهشت 99 قهرا ناپدید شده و از مکان‌های معمول خود در زندان به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.

هر چهار نفر در پی محاکمات به شدت ناعادلانه و با وجود در میان بودن ادعاهای جدی شکنجه که هرگز در مورد آن تحقیق نشده، به اعدام محکوم شده‌اند.

امتناع مقامات تروریست از ارائه اطلاعات به خانواده‌ها در خصوص سرنوشت و محل نگهداری این چهار نفر عملی بی رحمانه و غیرانسانی و مصداق ناپدیدسازی قهری است که طبق قوانین بین المللی جرم محسوب می‌شود.
فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

لینک بیانیه عفو بین‌الملل به انگلیسی
‏https://www.amnesty.org/en/documents/mde13/2309/2020/en/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا