الاحواز

تجمع کارگران بخش خدمات و پشتیبانی سبع اتلال چرا منحل کردید ؟

کارگران بخش خدمات و پشتیبانی سبع اتلال ، روز ۲۶ آذر ۹۹ در محوطه شرکت قوماط سبع اتلال دست به تجمع زدند . این چهارمین روز اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران این بخش در اعتراض به انحلال آن است .
یکی از کارگران بخش خدمات و پشتیبانی با اشاره به این مساله می گوید : « بخش خدمات و پشتیبانی که بر اساس سلسله مراتب سازمانی ، بخش امور مهندسی و پشتیبانی نام داشت ، از قدیمی ترین بخش های کارخانه از زمان تاسیس بود ، با تصمیم ناگهانی مسئولان شرکت و بدون هیچ دلیلی ، منحل شده است .
ظاهرا قصد دارند تا با هدایت مجموعه ای ، کارگران این بخش را در سایر بخش ها تقسیم کنند . »
این کارگر با اعلام اینکه در حال حاضر پرسنل این بخش در بلاتکلیفی به سر برده و وضعیت سازمانی و شغلی آنها مشخص نیست : « با اجرایی شدن چنین تصمیمی ، طبعا جلوی عناوین شغلی ما مسدود شده و پیشرفت کاری کارگران متوقف خواهد شد .
در ابتدای ورود  اسدبیگی به سبع اتلال در سال 94 ، ما حدود ۶۰۰ نفر کارگر در این بخش مشغول به کار بودیم .
اما با تصمیم آنها ، رفته رفته تعداد کارگران ، کم و نهایتا به ۱۲۰ نفر رسید . »
به گزارش هرانا با تصمیم مدیران این شرکت ، بخش خدمات و پشتیبانی این کارخانه که از نخستین بخش های آن از ابتدای تاسیس تاکنون بوده ، روز پنج شنبه هفته گذشته منحل و مقرر شد تا ۱۲۰ نفر از کارگران این بخش به سایر بخش ها منتقل شوند .
این موضوع با اعتراض شدید کارگران مواجه شده است .
به گفته این کارگر ، منحل شدن این بخش را در ساعات پایانی کاری روز پنجشنبه اعلام کردند .
هرچه از دلیل آن پرسیدیم ، پاسخ روشنی دریافت
نکردیم : « امکانات لازم برای این بخش تامین نمی شد و ما در حالی که با کمبود شدید نیرو هم مواجه بودیم ، با خبر انحلال این بخش مواجه شدیم .
علاوه بر این ، بخش خدمات ، ارتباط تنگاتنگی با سایر بخش ها داشته و ملزومات ابزاری آنها را تامین می کند و این مساله با این تصمیم سازگاری نخواهد داشت .
ما دلیل روشنی برای این تصمیم مسئولان نمی بینیم . » روز شنبه ، خبر خودکشی رضا آل کثیر ، کارگر سابق این بخش منتشر شد .
این کارگر در مورد خودکشی او می گوید : « این مساله ، امروز باعث بهت و ناراحتی کارگران شده بود . به هر حال ، او هم یک کارگر بوده و گناه او چه بوده است !
او که این همه توضیح داده و با مدیریت شرکت نامه نگاری کرده بود ، هیچ پاسخی برای بازگشت به کار خود نگرفت .
این داد را باید به کجا برد که یک کارگر با داشتن چند خواهر و برادر معلول به عنوان نان آور خانواده از کار اخراج شده و یکی از نزدیکان آقایان بر سر کار می آید .
کارگری که با این حجم از مشکلات معیشتی و اقتصادی به شدت تحت فشار بوده و راه دیگری برای نجات از این شرایط به ذهن او نرسیده است .
واقعا خسته شدیم و نمی دانیم با این شرایط به کجا شکایت کنیم.
 نماینده مجلس ، چندی قبل به سبع اتلال آمده و وعده ، وعیدهای زیادی برای حل مشکلات دادند و ما ، همچنان منتظر تحقق این وعده ها هستیم . »
شرکت کشت و صنعت نیشکر سبع اتلال قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در احواز است که در ۱۵ کیلومتری شهر سوس در احواز واقع است .
این شرکت که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد ، سال ۱۳۹۶ به نام واگذاری به بخش خصوصی به گروهی واگذار شد که به اعتقاد کارگران توان مدیریت این کارخانه را ندارد .
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت کار می کنند .
در یک دهه گذشته مجتمع قوماط سبع اتلال همواره میدان اعتصاب و تجمع کارگران معترض بوده است .

احمد غافلی زاده جلیعه

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

http://WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا