الاحوازملل تحت ستم

دادگاه کیفری در احواز اشغالی کارگر فولاد را به ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی بدل از سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است

براساس گزارش های واصله شعبه‌ی ۱۰۱ دادگاه کیفری در احواز اشغالی کارگر فولاد را به دلیل پرونده‌ای که سه ماه پیش در آن حکم قطعی و غیرقابل تجدیدنظر منع تعقیب صادر شده بود، به ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی بدل از سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است که حکم شلاق به مدت سه سال به حالت تعلیق درمی‌آید.

پیش از این ۲۰ دی ۱۴۰۱ شعبه‌ی ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب برای مصطفی عبیات، سیدرسول حراگ، طارق خلفی، خالد شریفی، جسن جاویدی حمودی، غریب حویزاوی، علی نادری، علی الهی‌فر، مسعود حیدری کایدان، نادر حردانی، کریم سیاحی، کاظم حیدری، هادی وائلی‌زاده، مهدی نگراوی، عبدالحسین حمیدی‌پور و مهدی ولی‌پور قرار منع تعقیب صادر کرد که این تصمیم با اعتراض شهریار مقیمی‌مفرد وکیل شرکت صنعتی و بازرگانی شفق راهیان اکسین روبه‌رو شد.

بنا به این اعتراض بار دیگر پرونده در دستور کار شعبه‌ی ۱۰۸ دادگاه کیفری دو احواز تحت اشغال ایران جعلی قرار گرفت و در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۲ رای قطعی منع تعقیب صادر شد.

با این وجود بار دیگر و این‌بار شعبه‌ی ۱۰۱ دادگاه کیفری دو احواز اشغالی با همان اتهامات و همان پرونده، این ۱۶ کارگر فولاد را به ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی بدل از سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

مستندات دادگاه برای صدور این حکم عبارت بوده‌اند از اظهارت و اقارير ضمنی متهمين در مرحله تحقيقات مقدمانی، تصاوير تعرفه شده در پرونده، اظهارات مطلعين، گزارش حراست شرکت گروه ملی فولاد و شکايت شرکت شفق راهيان اکسين با وکالت شهریار مقیمی‌مفرد.

رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز

https://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا