جهانگزارش ها

حملات ارتش اسراییل به تروریست‌های حزب‌الله و حماس ادامه دارد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سربازان ارتش، یک گروه تروریستی را که از بیمارستان القدس در شهر غزه به سوی نیروهای اسرائیلی تیراندازی کردند، به هلاکت رسانده‌اند.

به گفته ارتش اسرائیل، این سلول با سلاح‌های سبک و آر پی جی به سمت نیروهای تیپ زرهی ۱۸۸ تیراندازی کرده بود، در حالی که “در داخل گروهی از غیرنظامیان در ورودی بیمارستان جاسازی شده بود.”

ارتش اسرائیل عنوان کرد که سربازان با پشتیبانی هوایی، به سوی عوامل حماس(بازوی عملیات تروریستی و خرابکارانه ایران اشغالگر در منطقه) تیراندازی کردند و بیست‌ویک نفر از آنها را کشتند. ارتش اسرائیل می‌گوید به سربازان آسیبی نرسید، اما یک تانک توسط یک آرپی‌جی آسیب دید.

طبق گزارش ارتش، در بحبوحه تبادل آتش، غیرنظامیان در حال خروج از بیمارستان دیده می‌شوند و سایر عوامل از ساختمان‌های مجاور بیرون آمده و در میان آنها پنهان شده‌اند تا به نیروهای اسرائیلی حمله کنند. ارتش اسرائیل می‌گوید پس از شلیک آرپی‌جی به سوی سربازان، برخی از عوامل به داخل بیمارستان فرار کردند.

همچنین در پاسخ به حملات روز گذشته به شمال اسرائیل، حملاتی را علیه تعدادی از سایت‌های حزب ا… در جنوب لبنان انجام داده است. این سایت ها شامل انبارهای سلاح و یک مرکز فرماندهی بود.

ارتش اسرائیل گفته که یک سایت پرتاب حزب‌الله در جنوب لبنان و همچنین یک عامل را که قبلاً به سمت اسرائیل پرتاب کرده بود، هدف قرار داده است. یک تانک ارتش اسرائیل همچنین یک سلول موشکی ضد تانک در نزدیکی شتولا را مورد اصابت قرار داد.

واحد جستجو و نجات ۶۶۹ نیروی هوایی اسراییل بیش از شصت مداواک را از داخل نوار غزه در بحبوحه تهاجم زمینی ارتش انجام داده و سربازان مجروح را به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل کرده است.

همچنین تصاویر جدید هلیکوپتر یگان ۶۶۹ را نشان می دهد که از طریق دریا به سمت نوار غزه پرواز میکند و به منطقه‌ای نزدیک ساحل می رسد و دو سرباز مجروح را که هنگام نبرد با حماس مجروح شده بودند، می گیرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، می‌گوید که یگان کماندویی نخبه نیروی دریایی سایت ۱۳ و تیپ زرهی ۴۰۱ به بیمارستان رانتیسی شهر غزه، جایی که عوامل حماس در آنجا بودند، حمله کردند.
ارتش اسرائیل می گوید تعدادی راکت از لبنان به یک پایگاه ارتش در منطقه ملکیه شلیک شده است. یک پرتابه توسط گنبد آهنین رهگیری شد، در حالی که بقیه در مناطق باز فرود آمدند. ارتش اسرائیل می‌گوید که در پاسخ به حملات قبلی، تعدادی از سایت‌های حزب‌الله را نیز هدف قرار داده است.

همچنین نیروهای یگان شناسایی تیپ رزرو هارل و واحد شناسایی تیپ ذخیره گیواتی یک چاه تونل را در داخل مسجدی در نوار غزه پیدا کردند.
سه‌شنبه ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳

رضا فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الأحواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا