الاحواز

هشدار وقوع سیل در الاحواز اشغال شده

طبق گزارش‌های تصویری رسیده، سطح آب رودخانه ها در مناطق اشغالی الاحواز افزایش یافته است و سبب بروز نگرانیهایی در مورد شروع دوباره سیلاب‌های مخرب توسط مقامات ایرانی اشغالگر بر ضد هموطنان عرب احوازی شده است.

در ویدئویی که روز گذشته دوشنبه 26 اسفند توسط وب سایت (ژورنال الاحواز) منتشر شده است، بالا رفتن سطح آب “رودخانه دز” و ورود آب به اراضی کشاورزی در روستای “آلبو نیس” باعث نگرانی ساکنان آن مناطق روستایی از تکرار سناریوی احتمالی سیل بمانند سالهای گذشته شده است.

در یک خبر دیگر، وزیر نیرو ایران اشغالگر، “رضا اردکانیان” گفته است که ظرفیت سد دز (طبق ادعای وی) به مرحله بحرانی رسیده است و اظهار داشت که مسئولان در روزهای آینده دریچه ها را باز خواهند کرد.
مقامات ایران اشغالگر ادعا میکنند که چون ظرفیت سد تحمل فشار عظیم آب پشت خود را ندارد، بهمین دلیل دریچه ها را بطور ناگهانی باز می‌کنند و در نتیجه این عمل غیر اصولی تمامی شهرها، روستاها و اراضی کشاورزی که در مسیر سیل قرار گرفته‌اند به زیر آب رفته و محصولات کشاورزی و دامها را با خود نابود می‌کند. این عمل باعث جابجایی و هجرت افراد بومی و اصلی منطقه می‌گردد.
طبق نظر کارشناسان، آنگونه که در سایر نقاط جهان صورت می‌گیرد، باز شدن دریاچهٔ سدها باید به تدریج و بر اساس محاسبات دقیق از قبل اتخاذشده صورت گیرد، تا ضررهای ناشی از سیل به حداقل ممکن برسد. اما روشی که مقامات فارس ایران اشغالگر بکار می‌گیرند باز کردن کامل و ناگهانی دریچه ها با هدف خلق فاجعه انسانی و اقتصادی و آواره ساختن هزاران نفر از مناطق آبا و اجدادیشان و نابودی اوضاع معیشتی و زندگی روستاییان عرب الاحواز است.

مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی الاحواز

مترجم: فواد فرج پور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا