جغرافياي ايران جعليجهان

ایران اشغالگر به قاتل سوری‌‌ها ملقب به «قصاب بانیاس» نشان افتخار داد

یکی از رسانه‌های نزدیک به سپاه تروریستی پاسداران ایران اشغالگر روز چهارشنبه 29 ژوئیه طی گزارشی، تصاویری از مراسم اعطای نشان افتخار به “علی کیالی” یکی از جنایتکاران پرونده قتل عام کودکان و زنان و مردان سوری در منطقه «بانیاس» در استان طرطوس در سال 2013 که به همین دلیل سوری‌ها لقب «قصاب بانیاس» به او دادند را منتشر کرد. در گزارش این رسانه نزدیک به سپاه، علی کیالی طی مراسمی نشان افتخار و لوح تقدیر تحت عنوان «شیخ سوریه» از جمهوری اسلامی ملایان دریافت می‌کند.

کانال خبری اینترنتی «ایران امروز» (ایران الیوم) وابسته به سپاه تروریستی پاسداران ایران اشغالگر که به زبان عربی اخبار خود را منتشر می‌کند، طی گزارشی مفصل مراسم اعطای نشان افتخار از سوی ایران اشغالگر به یکی ار معروف‌ترین جنایتکاران قاتل مردان، زنان و کودکان سوری و مسئول پاکسازی فرقه‌ای در بسیاری از مناطق سوریه را منتشر کرد.
مراسم اعطای نشان افتخار به قاتل سوری‌ها با حضور یکی از مسئولان سفارت ایران اشغالگر و زهیر البغدادی برگزار شد. در این مراسم قصاب بانیاس به عنوان «مرد اول مقاومت سوریه» معرفی شد. طبق منابع سوری‌ها علی کیالی فردی مذهبی نیست و اصالت عرب هم ندارد با این حال جمهوری اسلامی ملایان در مدال افتخاری که به او اعطا کرد، لقب «شیخ» علی کیالی به او داده است. در فرهنگ سوری‌ها و تقریبا اغلب عرب‌ها شیخ یا باید بزرگ قبیله باشد یا روحانی اما علی کیالی فاقد هر دوی این ویژ‌گی است.

گفتنی است که «قصاب بانیاس» یا علی کیالی اصالتا عرب نیست بلکه از فرقه علویان ساکن کوهای ترکیه است که نام اصلی او »معراج اورال» است. کیالی یا «قصاب بانیاس» در دهه 1980 وارد سوریه شد و تابعیت این کشور را به دست آورد. او یکی از اولین بنیانگذاران شبه نظامیان در سوریه به حساب می‌آید.

فواد فرج پور

مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی الاحواز
WWW.ALAHWAZ.COM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا