الاحوازگزارش ها

ادامه مصادره اراضي ملت عرب احواز اينبار در مناطق غربي احواز

سابقه مصادر اراضي ملت عرب احواز و سپردن ان به فارسها و ملل غير فارس به شيوهاى مختلف بمنظور تغيير بافت جمعيت منطقه به دهها سال بيش برميگردد ان انچه اخيرا بايد بدان مرور كرد نيز كم نيست .
اواخر سال ۲۰۱۰م طی درگیری بین نیروهای نظامی ایران (موسوم به نیروی انتظامی) و روستاییان عرب در روستای قلعه طرفی» در جاده احواز پایتخت– عبادان دست کم یک نفر کشته و یک زن زخمی شد.
این درگیری هنگامی به وقوع پیوست که نیروهای نظامی اشغالگر برای غصب عدوانی زمین های کشاوزان عرب به این روستا یورش بردند.
در درگیری پیشین در این روستا که چند روز پیش از آن رخ داد یک جوان عرب به ضرب گلوله ماموران کشته شده بود.
روستای قلعه طرفی در تیررس طرح غارت و غصب زمینهای عربها (تحت نام پوششی: توسعه نیشکر کارون) قرار گرفت و براساس این طرح، قرار شد این روستا مانند دهها روستای دیگر عرب نشین با خاک یکسان شود.
کشاورزان روستا بارها در برابر غصب زمین های خود مقاومت کردند، به گونه‌ای که طی دوازده سال بیش از ۳۰۰ نفر در برخورد با ماموران اشغالگر ایرانی کشته شدند.
بر اساس این طرح بیش از ۱۲۰ هزار هکتار(معادل ۱۲۰۰ میلیون مترمربع) از زمین های حاصلخیز کشاورزان عرب در دو کرانه کارون با تهدید اسلحه و قتل، به غصب ایران اشغالگر درآمده است.
هدف از اجرای این طرح تهجیر روستاییان عرب از زمین هایشان و تغییر بافت جمعیتی تمام الأحواز العربیه اشغالی به زیان ملت عرب است.

در دوره شاه مقبور نوعی بورس بازی روی زمین‌های احواز اشغالی رونق یافت که افزون بر آماج های اقتصادی، اهداف استعماری و ضد عربی داشت. از اوایل دهه شصت میلادی، ما شاهد نشر آگهی هایی در روزنامه‌ها هستیم با مضمون «بورس زمین احواز» و «مبادله زمین های احواز با تهران». این گونه آگهی‌ها به ندرت شامل دیگر شهرها می شد و بر شهرهای الأحواز العربیه تمرکز داشت. این امر به قصد تشویق بورژوازی نوخاسته پس از اصلاحات ارضی برای چیرگی بر زمین های ملت عرب احواز و سایر شهرهای آن انجام می گرفت.
جمهوری نااسلامی، میراث‌دار رژیم اشغالگر سابق در زمینه عرب زدایی پیگیر صادق برنامه های رژیم سرنگون شده پهلوی، و ابداع گر شیوه های جدیدتر و خطرناکتری در این زمینه است. ملایان ایرانی و پانفارسیسم آریا گرا، با ساختن شهرکهای غیر بومی نشین می کوشند میراث برجای مانده رژیم آریامهری را به پایان برسانند. شهرک نفت را ساختند با اکثریت غیرعرب که از اینجا و آنجا آورده بودند. با ساختن دو شهرک بزرگ «شیرین شهر» در میانه جاده احواز پایتخت– عبادان، و شهرک «رامین» در میانه جاده احواز پایتخت– تُستَر میکوشند تا کمربندی غیر عربی در اطراف شهر احواز پایتخت ایجاد کنند.

یکی دیگر از روشها برای فارسی سازی الأحواز العربیه اعطای زمینهای غصب شده به زور اسلحه، به فارسها است. اخیراً نامه‌ای از شخصی بنام حاج قاسم فریسات لو رفته است که در آن نامه، وی برای گرفتن زمین در منطقه جفیر دشت میسان خواستار ثبت‌نام در جهاد کشاورزی خفاجیه شده است.

بر طبق متن این نامه قرار است در فاز اول اعطای زمینهای غصب شده عرب‌ها به نیروهای نظامی زمان جنگ تحمیلی ایران علیه عراق، درقالب ۱۷ گروه ۲۵هزار هکتاری (معادل ۲۵۰میلیون مترمربع) که تماماً از شهرهای جغرافیای جعلی ایران اشغالگر هستند، بزودی آغاز شود.

حداقل در ۳۰ سال گذشته دولت پانفارسیست ایرانی بيش از ۵۰۰ هزار هکتار از زمينهای کشاورزان عرب را غصب و تصاحب کرده و اين زمینها را به مهاجرين غيرعرب و غيربومی فارس و يا به شرکت‌های تعاونی تحت نام پوششی «ایثارگران»، يعنی افراد مرتبط با سازمانهای امنيتی و اطلاعاتی و ديگر کارگزاران فارس واگذار کرده است. هدف اصلی این سیاست پاکسازی قومی و در نهایت محو و نابودى هويت ملی و استحاله فرهنگى ملت عرب الأحواز العربیه اشغالی است.

فواد فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دموکراتیک مردمی احواز
HTTP://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا