گزارش ها

هشدار فرانسه و بریتانیا به ایران اشغالگر: توسعه موشکی و برنامه اتمی باید متوقف شود

روز جمعه ۱۰ مارس، سی و ششمین اجلاس سران فرانسه و بریتانیا در پاریس برای توقف توسعه برنامه موشکی ایران اشغالگر برگزار شد.

فرانسه و بریتانیا در بخشی از بیانیه‌ای مشترک روز جمعه خود به دولت اشغالگر ایران در مورد فعالیت‌های موشکی‌اش هشدار دادند. در بخش‌هایی از این بیانیه که متن کامل آن توسط دفتر نخست وزیری بریتانیا منتشر شده دو کشور بر لزوم کنترل تهدید جمهوری نااسلامی در منطقه و جهان تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است: «فرانسه و بریتانیا بر عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران (ایران اشغالگر) به توانمندی تسلیحات هسته‌ای تاکید می‌کنند.» براساس این بیانیه این دو کشور نگران گسترش جدی برنامه هسته‌ای هستند و با اشاره به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «از یافتن ذرات اورانیوم ۸۳/۷ درصد» غنی‌سازی شده، این موضوع را «نشان دهنده یک پیشرفت بی‌سابقه و بسیار جدی در برنامه هسته‌ای ایران (ایران اشغالگر) » دانسته‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «نگرانی‌های جدی در مورد فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران (دولت اشغالگر ایران)در خاورمیانه و اطراف آن و رفتار تهدید آمیز آن نسبت به افراد مقیم اروپا داریم. این شامل فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک و کروز، از جمله انتقال فناوری موشکی، و انتقال هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات متعارف به بازیگران دولتی و غیردولتی است.»
رضا فرج پور


مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا