دیدگاه‌ها

چریک و نبردهای چریکی _ شماره ۱۱

اسلحه
چریک سلاخی را بکار میبرد که سبک و براحتی قابل حمل، تعمیر و قابل تعویض باشد. این سلاح معمولاً از خود دشمن مصادره میشود، میتوان در محل نیز آنرا خریداری کرد و یا حتی ساخت. اینگونه سلاحها براحتی و بسرعت قابل استفاده هستند.
مانند مسلسل دستی کالیبر ۰/۴۵ (آی ان ۱) که سلاخی بسیار ایده‌آل است. و یا اسلحه کلاشنیکف تاشو. ویژگی بارز این دو سلاح لوله کوتاه آنهاست که براحتی قابل اختفا هستند. مهمات کلاشنیکف براحتی قابل تهیه است. چریک باید با طرز کار و تعمیر و نگهداری اسلام خود آشنا شود. همچنین چریک‌ها در هر رسته ای که هستند، چه تک تیرانداز، چه تخریب چی و یا آرپی جی زن، هر یک باید به یک مسلسل دستی یا کلاشنیکف مجهز باشند. حداقل باید یک کلت کالیبر ۴۵ همراه آنها باشد. سه الی پنج نارنجک دستی و دودزا برای حمله و پوشش هنگام دفاع نیز همراه هر یک از چریکها باید باشد.
حمل و نقل تفنگهای لوله بلند مانند قناصه کمی مشکل است. این نوع اسلحه را در صورت امکان یک شب قبل از انجام عملیات، در تاریکی جابجا کنید و در محلی که برای عملیات مشخص کرده‌اید مستقر سازید. البته راههای بسیاری وجود دارند با کمی تفکر راههای بهتری پیدا میکنید.

برای تمرین تیراندازی، از تفنگ بادی استفاده کنید. آره پی جی و خمپاره انداز نیز جزو سلاحهای سبک منظور میشوند. یاد بگیرید از آنها چگونه استفاده کنید، چون بسیار تأثیرگذار و مخرب هستند.
دایر کردن کارگاههای مخفی ساخت مواد منفجره و نیز ساخت گلوله های انفجاری ضروری است. مانند تراشکاریها و جوشکاری و غیره. متخصصان زیادی در این زمینه در بین خلق وجود دارند.کافیست آنها را همراه خود سازید.

تیراندازی

تیراندازی سپر بلای یک تیرانداز ماهر است. کسیکه در تیراندازی مهارت نیافته باشد قادر به دفاع و حفاظت از خود و گروه نیست.

در پروسه جنگ چریکی هر کس الزاماً تیرانداز ماهری خواهد شد. در جنگهای کلاسیک نبرد در ابعاد گسترده‌تری ادامه می یابد و سلاح و مهمات فراوان است. اما در جنگ چریکی اگر در آتش گشودن بر دشمن پیش دستی نکنی کشته خواهی شد و از آنجا که تو مهمات بسیار محدودی داری و عضوی از یک گروه کوچک رزمندگان هستی، نباید هیچ فرصتی را از دست بدهی و باید فورا و با دقت بالا بر دشمن شلیک کنی تا ضعف کمی(تعداد نفرات و مهمات) خود را نسبت به دشمن جبران کنی.

بسیار لازم و حیاتی است که بدانید نباید تیراندازی را تا جایی ادامه داد که مهمات تمام شوند. چون ممکن است دشمن عمداً و با این هدف به شلیک چریک پاسخ ندهد که درصدد تمام شدن مهمات او و سپس دستگیری و یا کشتن او باشد. چریک باید در ضمن نبرد و شلیک، از تحرک و چالاکی کافی برخوردار باشد. (زدن هدف متحرک بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است). چنانچه در سنگر یا محل ثابتی باقی بمانید هر چند که از قدرت آتش بالایی برخوردار باشید، برای دشمن یک هدف بالقوه خواهید شد. چون نه از پشتیبانی کافی و نه از مهمات لایتناهی برخوردار نیستید و بالاخره مغلوب دشمن خواهید شد.

تنها با تمرین اصولی و استفاده از هر موقعیت و وسیله‌ایست که میتوان تیرانداز بسیار حاذقی شد. چریک اگر با شلیک اول موفق نشد، حداکثر باید با شلیک دوم دشمن را از پای درآورد. یک تیرانداز خوب میتواند یک تک تیرانداز باشد، یعنی کسیکه به تنهایی و مستقلاً دست به عملیات قهرآمیز چریکی میزند و دشمن را نابود میکند.

البته برای تیراندازی از فواصل دور یا حتی نزدیک باید با سلاح‌های مناسب با هر حالت را بکار گرفت. تیراندازی را در حالتهای مختلف بدنی تمرین کنید؛ درازکش روی شکم، به پهلو، نشسته، ایستاده، در حالت دویدن و در موقعیت نیم خیز. همچنین پرتاب چاقو را در تمرینات خود بگنجانید.

ابوعمر
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
http://t.me/adpf25

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا