دیدگاه‌ها

چریک و نبردهای چریکی (بخش ۱۵)

اطلاعات
هرچه تعداد دشمنان رژیم در میان توده‌های تحت ظلم و استثمار بیشتر شوند به همان نسبت امکانات رژیم اشغالگر برای شناسایی و ضربه زدن به چریکها کمتر می‌شود.
مردم ستم‌دیده که از در دشمنی و مخالفت با آن درآمده‌اند، براحتی می‌توانند چریکها را از نقل و انتقالات نیروها و جابجایی تسلیحات دشمن مطلع سازند، در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی درباره چریک‌ها به دشمن نمی‌دهند. بعبارتی سیستم اطلاعاتی چریکی بدین شکل تأسیس میشود.

در واقع مردم با پخش شایعات و اکاذیب و اطلاعات غلط دشمن را سردرگم نگه می‌دارند. بهمین علت است که چریک از نظر اطلاعات و‌ منابع اطلاعاتی از برتری بارزی نسبت به دشمن برخوردار است.
دشمن و نیروهای نظامی امنیتی اشغالگر بخوبی میدانند که مردم و توده‌های ستمدیده با احساسات دشمنانه ای که نسبت به آنان دارند مراقب حرکات و کارهای آنها هستند اما نمی‌دانند چه کسانی از مردم به چه سازمان چریکی کمک میکنند. و این عدم آگاهی و بی اطلاعی تا آنجا ادامه میابد که این دشمن با بی عدالتی و خشونت با مردم رفتار کرده و در نتیجه (نتیجه طلایی) افراد زیادی را در کوران انقلاب بزرگ چریکی مسلحانه که بشدت باورنکردنی از آن می‌هراسد، قرار میدهد و متحدان هر چه بیشتری برای چریکها تهیه میبیند.

دشمن برای آن که به نحو موثرتری با چریکها مبارزه کند، مردم را وادار به جاسوسی میکند و افرادی را برای نفوذ در صفوف چریکها تعلیم می‌دهد. به محض شناسایی جاسوس‌ها، باید آنها را معرفی کرده و سریعاً بدون فوت وقت آنها را از بین برد. تنها راهی که دشمن میتواند ضربات مهلکی بر بدنه سازمان چریکی وارد سازد، از طریق همین جاسوسان است. جاسوس چشم و گوش دشمن است، پس چشم‌ و گوش دشمن را یکسره نابود کنید.
اینکار(اعدام خائنین) باعث محدودتر شدن نفوذ دشمن و عقیم ماندن حملات آن میشود.

تشکیلات ضدجاسوسی
برای تکمیل این نهضت اطلاعاتی، چریکها باید تشکیلات ضدجاسوسی خود را داشته باشند. این تشکیلات صرفاً نباید یک ساختمان ویژه‌ای باشد که در آنجا اطلاعات را بصورت مکتوب یا هر روش دیگری پنهان ساخت. اساساً هیچ بنا و ساختمانی قرار نیست وجود داشته باشد. چریک باید با زندگی میان مردم، گوش دادن به همه نوع مکالمات روزمره آنها، مشاهده هر نوع روابط میان مردم و در ضمن با پنهان کردن حالت کنجکاوی و دقت خود، دانش و آگاهی و شناخت خویش را از شرایط جامعه ارتقا بخشد.

او باید بداند که در کارخانجات، دبستانها، دانشگاهها، ادارات و در اطراف او که احیاناً رزمندگان دیگری نیز فعالیت دارند، چه میگذرد، او باید افکار عمومی و ذهنیات مردم را بشناسد، از مسافرتها، مشاغل، ملاقات‌ها و هرچه که مربوط به همسایگانش است سر دربیاورد.

هیچ وقفه و سکوتی در زندگی یک چریک وجود ندارد. باید مانند یک پلنگ مترصد طعمه، همواره هشیار و گوش بزنگ بود. باید روزنامه‌ها و اخبار و دیگر رسانه‌های اجتماعی را دنبال کند. باید در همه جا پرس و جو کرد و اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و در اختیار دیگر چریکها قرار داد.
بدین ترتیب است که یک شبکه بسیار موثق و گسترده اطلاعاتی که برای چریک‌ها یک امتیاز حیاتی محسوب میشود بوجود میآید.

رضا فرج پور
مرکز اطلاع رسانی جبهه دمکراتیک مردمی احواز
http://ALAHWAZ.COM
https://t.me/adpffarsi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا